Topaz Haagwijk
Woonzorgcentrum met specialistische zorg in Leiden Zuid
Liefdevolle zorg aan mensen met dementie of chronische lichamelijke beperkingen
Familie en vrienden zijn de hele dag welkom.
LET OP: betaald parkeren in de wijk. Meer informatie vindt u op Leiden.nl.
Amber, Andreas, Demi en Mieke heten u van harte welkom
Topaz Haagwijk is een gemoedelijk en gastvrij woonzorgcentrum waar iedereen elkaar kent. De kleurrijke inrichting draagt bij aan de fijne sfeer. Er zijn volop activiteiten en voorzieningen om van te genieten. Bijvoorbeeld het sfeervolle grand café en de mooie tuin met beweegtoestellen. Haagwijk heeft kortom alles in huis om prettig te wonen en te leven, mét de specialistische zorg die u nodig heeft. U bent omringd door een vertrouwd team medewerkers en vrijwilligers, en dus bekende gezichten. Samen met uw naasten zorgen we voor een warme, huiselijke sfeer, waar u zich gezien voelt en écht thuis bent. En waar u zoveel mogelijk uw leven leidt zoals u dat wilt. Graag tot ziens!
Let op: Haagwijk is een veelgekozen locatie. We werken met een wachtlijst.
De cliëntenraad helpt mee
Topaz wil liefdevolle zorg bieden, elke dag weer. Ziet u mogelijkheden voor ons om de zorg van Haagwijk te verbeteren? Geef het door aan onze cliëntenraad. Dan helpt u ook mee. Samen maken we de zorg steeds beter.
Ondersteuning thuis
Onze deskundigheid op het gebied van zorg voor ouderen en chronisch zieken zetten we ook graag in voor mensen die zelfstandig wonen via:
Vrienden van Topaz
De Vrienden van Topaz maken allerlei extra’s mogelijk die niet uit het reguliere zorgbudget betaald kunnen worden. Extra’s die voor bewoners ‘de kers op de taart’ zijn. De Vrienden realiseerden al diverse wensen voor Topaz Haagwijk. Bijvoorbeeld buitenverlichting en een multifunctionele rustruimte. Help meer wensen uitkomen!
"Ik waardeer het dat het personeel heel aardig en behulpzaam is, zowel voor mijn vrouw als voor mij"
We zijn zo goed als u dat vindt
Elke dag doen we ons best om liefdevolle zorg te bieden. Vaak gaat dat goed. Soms ook niet. In elk geval vinden we het belangrijk om transparant te zijn over de zorg die we bieden en kunnen verbeteren. Weten hoe Topaz Haagwijk wordt beoordeeld?
Duurzaam vervoer van en naar de locatie
Fiets
- Route vanaf station Leiden Centraal naar Haagwijk, duur 11 minuten: fietsersbond routeplanner)
- Medewerkers: fietsenstalling (overdekt)
- Bezoekers: fietsenstalling buiten
Bus
Raadpleeg 9292.nl voor de routes: Reisplanner OV
• Uitstappen bij bushalte Kennedylaan of bushalte Brahmslaan
Bus 4 richting Station de Vink
Bus 4 richting Merenwijk via Breestraat
Auto
Rondom Haagwijk is het betaald parkeren (parkeerzone C2). Bij winkelcentrum Wagnerplein geldt de eerste twee uur het dubbeltjestarief. Lees meer op de website van de gemeente Leiden: Parkeerbeleid Leiden
Meer informatie
Bent u nieuw en wilt u meer weten over de locatie, de mogelijkheden voor uzelf of uw naaste of een rondleiding aanvragen? De medewerkers van ons Cliënt Service Bureau helpen u graag verder.
Contact met locatie
Bent u al bekend binnen Haagwijk? Dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met uw contactpersoon (de eerstverantwoordelijke verzorgende) of de afdeling waar uw dierbare woont. U kunt ook het algemene nummer van Haagwijk bellen:
Veelgestelde vragen
Is er een wachtlijst voor Haagwijk?
De geschatte wachttijd is tussen de 3 en 6 maanden. Dit betreft de wachtlijst voor langdurig verblijf.
Informeer bij het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz naar de meest actuele wachttijd en eventueel naar de mogelijkheden voor dagbesteding, verpleeghuiszorg thuis via Volledig Pakket Thuis of verblijf in een van onze andere locaties.
Hoe vraag ik wonen met zorg aan?
U vraagt wonen met zorg aan bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). De zorgadviseurs van het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz helpen u hier graag bij.
Hoe wordt wonen met zorg vergoed?
De zorg die u krijgt als u bij ons woont, wordt vergoed via de Wet langdurige zorg (Wlz). U betaalt hiervoor een eigen bijdrage via het CAK. De hoogte van uw eigen bijdrage berekent u op www.hetcak.nl. Of vraag de zorgadviseurs van het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz om hulp.
Wanneer kan ik op bezoek komen?
Wij hanteren geen bezoektijden. Familie, vrienden en kennissen zijn de hele dag welkom. We verzoeken u vriendelijk om rekening te houden met ingeplande zorg-/behandelmomenten.
Kan ik gratis parkeren bij Haagwijk?
Nee, rondom Topaz Haagwijk kunt u van 09.00 tot 19.30 uur doordeweeks alleen betaald parkeren. Bij het winkelcentrum geldt de eerste 2 uur een dubbeltjestarief. In het weekend is parkeren gratis.
Kan ik als niet-bewoner ook gebruikmaken van voorzieningen?
Ook als u thuis woont, is Topaz er voor u. Onze fysiotherapeut, ergotherapeut, logopedist en andere behandelaren kunnen u zo nodig thuis behandelen.
Bovendien bent u van harte welkom bij onze Topaz-locaties. Wanneer u gebruik wilt maken van onze kapper, pedicure of ons sfeervolle restaurant, loopt u gewoon bij ons binnen. De receptioniste bij de ontvangstbalie wijst u de weg. Voor deelname aan onze ontmoetingscentra, heeft u eerst een indicatie nodig.
Heeft u vragen?
Zijn er nog bijkomende kosten als ik bij Topaz kom wonen?
Ja, bepaalde aanvullende producten en diensten vallen niet onder de Wet langdurige zorg (Wlz), zoals waskosten en telefoon/tv aansluiting. U bent uiteraard geheel vrij in uw keuze deze wel of niet af te nemen. Zodra u bij ons komt wonen, krijgt u informatie over de producten en diensten die u extra kunt afnemen en de kosten die wij daarvoor in rekening brengen.
Heeft u vragen?
Moet ik tijdens mijn verblijf bij Topaz een geldig id hebben?
Ja, in Nederland is het verplicht een geldig legitimatiebewijs te kunnen tonen. Bij de start van uw verblijf vragen we tijdens het intakegesprek naar uw identiteitsbewijs. Heeft u geen (geldig) identiteitsbewijs en kunt u niet meer zelfstandig naar de gemeente? Dan kan er een afspraak met een fotograaf en een medewerker van het gemeentehuis gemaakt worden in de Topaz-locatie.
Hoe kan ik vrijwilliger worden?
Wil je jouw talenten en vaardigheden op een andere manier inzetten voor het welzijn van bewoners en cliënten? We staan open voor je ideeën.
Hoe kan ik de cliëntenraad versterken?
Waar kan ik terecht als ik een andere vraag heb?
Nieuws
Het hele leven telt
Bent u cliënt bij ons, dan kijken we verder dan uw medische situatie. We weten dat u een rijk leven achter de rug heeft met vrienden, familie, werk, hobby's, passies en uiteenlopende gebeurtenissen en ervaringen. We willen u graag beter leren kennen, want alleen dan zijn we in staat de zorg en ondersteuning te bieden die bij ú past. En daarmee de glimlach op uw gezicht te toveren waar we het allemaal voor doen. Ons motto luidt dan ook: het hele leven telt.