Wonen met zorg

Topaz Foreschate ademt rust in de groene wijk. In de grote tuin hebben bewoners voldoende ruimte waar zij elkaar op kunnen zoeken.

In Foreschate wonen 70 ouderen met chronische lichamelijke beperkingen of dementie zo zelfstandig mogelijk, met de zorg die zij nodig hebben. Bij Foreschate staan persoonlijke zorg, betrokkenheid en een huiselijke sfeer centraal.

Uw thuis

Foreschate bestaat uit zeven afdelingen waarbij elke afdeling woonruimte biedt aan tien bewoners die genieten van hun eigen studio met een privébadkamer. Dit biedt u de ruimte en privacy die u verdient, terwijl u toch onderdeel bent van een hechte gemeenschap.

Gezamenlijke huiskamers

Op elke afdeling is er een gezellige gemeenschappelijke huiskamer, waar bewoners samen kunnen komen voor maaltijden, activiteiten of gewoon om van elkaars gezelschap te genieten. Elke huiskamer beschikt over een ruim balkon. De huiselijke inrichting draagt bij aan een gevoel van 'zo thuis mogelijk' wonen. In alle huiskamers wordt samen gegeten. Als u liever in uw eigen kamer eet, kan dat natuurlijk ook.

Eigen team zorgprofessionals

In Foreschate is zorg altijd dichtbij, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Een geruststellend idee. We hebben een eigen team zorgmedewerkers en artsen. Zij hebben veel kennis van en ervaring met de zorg voor ouderen met dementie en chronisch zieken. Als u behandeling nodig heeft van bijvoorbeeld een fysiotherapeut of diëtist, kunnen we dat snel regelen. Want Topaz heeft een groot team van behandelaren met uiteenlopende specialismen in dienst. U bent dus in goede handen!

Bekende gezichten

We organiseren de zorg rondom uw behoeften, in kleine teams en in nauwe samenwerking met uw mantelzorgers en de vele vrijwilligers van Foreschate. U bent dus zoveel mogelijk omringd door bekende gezichten die u echt kennen. Samen bieden we de zorg die bij ú past en maken we uw verblijf zo aangenaam mogelijk.

Vaste contactpersoon

U heeft een vaste contactpersoon: de eerstverantwoordelijke verzorgende (EVV'er) bij wie u terechtkunt met uw vragen en zorgen. Dat geldt ook voor uw naasten. De lijnen zijn dus kort en persoonlijk. Een fijn idee, want vooral in de eerste weken na de verhuizing komt er veel op u af. Natuurlijk kunt u met vragen ook terecht bij de andere teamleden.