Wat kunnen wij van elkaar verwachten?

Topaz Revitel

Ga terug naar de pagina Hartelijk welkom bij Revitel

Uw revalidatie

Tijdens uw verblijf in Topaz Revitel staat uw revalidatie voorop. In samenspraak met u wordt een revalidatieplan opgesteld. In het revalidatieplan worden de doelen en acties beschreven die u met uw revalidatie wilt bereiken. Hierbij is veel aandacht voor uw zelfredzaamheid. De voortgang van uw revalidatieplan wordt regelmatig besproken binnen het team behandelaren en verpleging. Er zal regelmatig met u worden gekeken naar de voortgang van uw revalidatieplan en de resultaten van het multidisciplinair overleg.

Op de dag van uw opname krijgt u de lunch geserveerd op de kamer. Vriendelijk verzoek om deze dag tot 13.00 uur op de kamer te blijven zodat de intakegesprekken plaats kunnen vinden.

In de eerste week van uw revalidatie komt de verpleging langs om samen met u een vragenlijst in te vullen, waaruit zij kunnen opmaken welke taken u zelfstandig kunt uitvoeren. Aan het eind van uw revalidatietraject wordt deze vragenlijst nog een keer herhaald.

Wij verwachten van u dat u meedoet aan de therapieën en behandelingen. Hiervoor ontvangt u elke week een behandelrooster in de vorm van een weekplanning. Hierop staan alle afspraken die voor de aankomende week zijn ingepland. Ook de trainingen “Alles is revalideren” en “Oost, west thuis best” zijn hierin opgenomen. Daarnaast verwachten wij dat u ook buiten de therapie en zorgmomenten zelfstandig of met behulp van bijvoorbeeld een familielid oefent.

Verder het is de bedoeling dat u uw externe afspraken doorgeeft aan een medewerker van de receptie. Op deze manier proberen wij zoveel mogelijk rekening te houden met uw afspraken in relatie tot uw behandeling. Voor externe afspraken moet u zelf vervoer regelen.

Alles is revalidatie - Topaz Revitel

Zorg

Er zijn 24 uur per dag medewerkers van het zorgteam aanwezig. Het zorgteam bestaat uit verpleegkundigen en verzorgenden. Topaz Revitel biedt u de zorg die u nodig heeft om te revalideren. Topaz Revitel heeft een uitgebreid professioneel behandelteam bestaande uit ergotherapeuten, fysiotherapeuten, psycholoog, diëtist, logopedist, maatschappelijk werk, geestelijk verzorger, verpleging & verzorging, verpleegkundig specialisten en specialisten ouderengeneeskunde.

Behandeling

Op basis van uw zorgvraag wordt bepaald hoeveel behandelingen u per week zal hebben. De behandelingen worden ingepland en zullen te zien zijn in uw persoonlijke planning, deze ontvangt u in principe iedere zaterdag.

Revalidatieplan

Tijdens uw verblijf in Topaz Revitel staat uw revalidatie voorop. In samenspraak met u stellen we een revalidatieplan op. In het revalidatieplan beschrijven we de doelen en acties die u met uw revalidatie wilt bereiken.

Ongeveer drie keer tijdens de opname komt het hele team van betrokken behandelaren bij elkaar. Dit noemen we het multidisciplinaire overleg (MDO). Tijdens het MDO wordt het revalidatieplan besproken. Ook kan er een ontslagdatum worden vastgesteld tijdens het MDO. Dit kan een voorlopige ontslagdatum (VOD) of een definitieve ontslagdatum (DOD) zijn.

Na het MDO komt er een zorgmedewerker bij u langs om het revalidatieplan met u door te nemen. Wanneer u het eens bent met het revalidatieplan, accordeert u deze samen met de zorgmedewerker. Als u vragen heeft over het revalidatieplan of over het ontslag, kunt u dit bespreken in een voortgangsgesprek. Indien gewenst kan een voortgangsgesprek gepland worden met u en uw naasten, samen met de medisch behandelaar.

Eten & drinken

De medewerkers van het restaurant verwelkomen u graag op de 8e etage. Zij bieden een gevarieerd ontbijt en lunch aan in de vorm van een buffet. Topaz Revitel streeft hierbij naar het stimuleren van uw zelfredzaamheid. Zo vragen wij u om zelf naar het buffet te gaan en uw ontbijt en lunch te kiezen. Bij het diner heeft u een keuzemenu. De maaltijd dient in het restaurant genuttigd te worden. Het is niet de bedoeling om eten en drinken vanaf het buffet mee te nemen naar uw kamer. Roomservice behoort alleen tot de mogelijkheden als daar een medische indicatie voor wordt afgegeven door één van onze behandelaren.

Mocht u hulp nodig hebben tijdens de maaltijd, dan staan de medewerkers van het restaurant uiteraard tot uw beschikking. Maar alles wat u zelf kan doen, doet u ook zelf. Immer is alles revalideren bij Revitel.

Iedere maandag vindt u het weekmenu op de tafel in het restaurant.

Mocht u bezoek krijgen die graag in het restaurant mee eet, dan kunt u hier een voucher kopen voor bij de receptie (beschikbaarheid per dag is beperkt). Deze kunt u in de week van toepassing bij de receptie kopen en betalen per pin. De kosten voor een lunchvoucher zijn €9,50 en voor een dinervoucher €16,00.

Aangrenzend aan het restaurant vindt u de bar vindt u verschillende lekkernijen en kunt u (non)alcoholische dranken gebruiken. Ook vindt u in onze lounge o.a. een leestafel en kunt u gebruik maken van diverse spelletjes. Periodiek worden activiteiten in de lounge georganiseerd. Kijkt u voor actuele informatie daarover op de tv schermen in de lounge.

Openingstijden van het restaurant

  • De bar is geopend van 10.00 – 20.30 uur
  • U kunt ontbijten van: 08.00 – 11.00 uur
  • U kunt lunchen van: 12.00 – 14.00 uur
  • U kunt dineren van: 17.30 – 18.30 uur of van 18.30 – 19.30 uur (zie uw persoonlijke weekplanning)

Vertrek

Uw arts en/of een medewerker van het verpleegkundig team zal de ontslagdatum met u bespreken en in overleg met u kijken of er thuiszorg nodig is. De kamer heeft u, op de dag van vertrek, tot uiterlijk 10.00 uur tot uw beschikking. Eén dag voor uw vertrek ontvangt u van ons een envelop op uw kamer met alle informatie die u nodig heeft bij uw vertrek. Ook vragen wij u een tevredenheidsenquête in te vullen. Op de dag van vertrek levert u het halsalarm en de sleutelkaarten in bij de receptie. Ook kunt u de openstaande rekening daar direct per pin voldoen. Uiteraard kunt u voor dit alles eerst nog gebruik maken van het ontbijt.

Ziekenhuisopname

Wanneer u tijdens uw verblijf in Topaz Revitel tijdelijk elders opgenomen moet worden, dan kunnen wij u bij terugkomst geen garantie geven dat u op dezelfde kamer terugkomt. Bij uitzondering kan, na instemming van de Specialist Ouderengeneeskunde een terugkeergarantie van 48 uur worden gehanteerd.