Veelgestelde vragen

Foreschate

Is er een wachtlijst voor Foreschate?

De geschatte wachttijd is tussen de 3 en 6 maanden. Dit betreft de wachtlijst voor langdurig verblijf.

Informeer bij het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz naar de meest actuele wachttijd en eventueel naar de mogelijkheden voor dagbesteding, verpleeghuiszorg thuis via Volledig Pakket Thuis of verblijf in een van onze andere locaties.

Kan ik gratis parkeren bij Foreschate?

Er is een beperkt aantal gratis parkeerplaatsen voor bezoekers op het terrein van Foreschate. Als het vol is, kunt u (betaald) parkeren in de wijk. Nog fijner is het als u parkeert op parkeerterrein Haagweg op een klein kwartier loopafstand van onze locatie.

Haagwijk

Is er een wachtlijst voor Haagwijk?

De geschatte wachttijd is tussen de 1 en 3 maanden. Dit betreft de wachtlijst voor langdurig verblijf.

Informeer bij het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz naar de meest actuele wachttijd en eventueel naar de mogelijkheden voor dagbesteding, verpleeghuiszorg thuis via Volledig Pakket Thuis of verblijf in een van onze andere locaties.

Kan ik gratis parkeren bij Haagwijk?

Ja, rondom Topaz Haagwijk kunt u vrij parkeren.

Lakenhof

Is er een wachtlijst voor Lakenhof?

De geschatte wachttijd is tussen de 3 en 6 maanden. Dit betreft de wachtlijst voor langdurig verblijf.

Informeer bij het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz naar de meest actuele wachttijd en eventueel naar de mogelijkheden voor dagbesteding, verpleeghuiszorg thuis via Volledig Pakket Thuis of verblijf in een van onze andere locaties.

Kan ik gratis parkeren bij Lakenhof?

Lakenhof heeft geen eigen parkeergelegenheid.

Gratis parkeren

In de wijk Boshuizen waar Lakenhof staat, kunt u van 19.30 tot 09.00 uur gratis parkeren. Op zaterdag en zondag is het ook overdag vrij parkeren. Aan de overkant van de Churchilllaan (in de wijk Coebel), is het mogelijk vrij te parkeren. Dit is 5 minuten lopen van Lakenhof.

Betaald parkeren

Direct rondom Lakenhof is het van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.30 uur betaald parkeren. De parkeerautomaat bevindt zich 200 meter vanaf Lakenhof op de Boshuizerkade ter hoogte van nummer 44. Bij de Vijf Meihal, op de Boshuizerlaan 3, is een groot parkeerterrein. Dit terrein ligt op 5 minuten loopafstand van Lakenhof. U kunt ook via een parkeerapp betalen. De wijkcode is 7206. Op de website van de gemeente Leiden vindt u de actuele parkeertarieven. Het gebied rondom Lakenhof is zone B2.

Privéterrein

Let op: De parkeerplekken naast het gebouw Lakenhof behoren bij het naastgelegen appartementengebouw en zijn privéterrein. Vandaar ook de slagboom voor dat terrein.

Munnekeweij

Is er een wachtlijst voor Munnekeweij?

De geschatte wachttijd voor opname op de verpleegunit (voor mensen met dementie) is meer dan een jaar. Voor een appartement (bij chronische lichamelijke beperkingen) is de gemiddelde wachttijd 4 maanden. Dit betreft de wachtlijst voor langdurig verblijf.

Informeer bij het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz naar de meest actuele wachttijd en eventueel naar de mogelijkheden voor dagbesteding, verpleeghuiszorg thuis via Volledig Pakket Thuis of verblijf in een van onze andere locaties.

Kan ik gratis parkeren bij Munnekeweij?

Er is gratis parkeergelegenheid rondom Topaz Munnekeweij. Naast het gebouw is het vrij parkeren, voor het gebouw is een blauwe zone met een parkeerschijf voor 2 uur.

Overduin

Is er een wachtlijst voor Overduin?

De geschatte wachttijd is tussen de 3 en 6 maanden. Dit betreft de wachtlijst voor langdurig verblijf.

Informeer bij het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz naar de meest actuele wachttijd en eventueel naar de mogelijkheden voor dagbesteding, verpleeghuiszorg thuis via Volledig Pakket Thuis of verblijf in een van onze andere locaties.

Kan ik gratis parkeren bij Overduin?

Ja, Topaz Overduin heeft 2 parkeerterreinen: 1 op het plein bij de hoofdingang en 1 grenzend aan de Nachtegaallaan. Op het parkeerterrein bij de hoofdingang is een aantal plaatsen gereserveerd voor bezoekers. Hier zijn ook enkele invalidenparkeerplaatsen. Er is tevens voldoende gratis parkeergelegenheid in de nabijheid van Topaz Overduin.
Let op: in verband met bouwwerkzaamheden is er tijdelijk minder parkeerruimte beschikbaar.

Overrhyn

Is er een wachtlijst voor Overrhyn?

De geschatte wachttijd is tussen de 1 en 3 maanden. Dit betreft de wachtlijst voor langdurig verblijf.

Informeer bij het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz naar de meest actuele wachttijd en eventueel naar de mogelijkheden voor dagbesteding, verpleeghuiszorg thuis via Volledig Pakket Thuis of verblijf in een van onze andere locaties.

Kan ik gratis parkeren bij Overrhyn?

Onder het gebouw is een parkeergarage voor auto’s van medewerkers en bezoekers. De ingang is aan de linkerkant van het gebouw, aan de Albertine Agnesstraat. Bezoekers kunnen op basis van beschikbaarheid van deze parkeergarage gebruikmaken door op de paal voor de ingang op de bel te drukken. De receptie kan vragen naar de naam en reden van toegang en opent dan het toegangshek.

Vanuit de parkeergarage kunnen bezoekers via de lift of het trappenhuis naar de gewenste etage.

Rondom Overrhyn is het betaald parkeren op werkdagen van 9.00 tot 19.30 uur. In de weekenden kunt u vrij parkeren.

Voor meer informatie over de tarieven kunt u terecht op de website van de gemeente Leiden.

Revitel

Is er een wachtlijst voor Revitel?
Hoe vraag ik geriatrische revalidatiezorg aan?

Wilt u bij ons revalideren? Laat dit weten aan uw behandelend arts in het ziekenhuis. Het ziekenhuis meldt u bij ons aan. Wilt u meer weten?

Hoe wordt geriatrische revalidatiezorg vergoed?

Uw zorgverzekeraar vergoedt in de meeste gevallen uw revalidatie. Deze vergoeding is voor revalidatie inclusief verblijf en maaltijden. Uw eigen risico is van toepassing. Informeer bij uw zorgverzekeraar naar de voorwaarden.

Kan ik gratis parkeren bij Revitel?

Nee. Revitel is gevestigd in het pand Level in het centrum van Leiden. In de garage onder het pand Level kunt u betaald parkeren. U rijdt langs het station en kruist een busbaan (dit is toegestaan). Vervolgens ziet u de inrit van de parkeergarage direct naast het gebouw Level. Dit is een openbare parkeergarage. U kunt betalen bij de parkeerautomaat op de begane grond B0. Het is niet mogelijk bij Revitel zelf te betalen of een uitrijkaart te krijgen.

NB: Door de ligging direct naast Leiden Centraal Station, is Revitel zeer goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

Vlietwijk

Is er een wachtlijst voor Vlietwijk?

De geschatte wachttijd is langer dan een jaar. Dit betreft de wachtlijst voor langdurig verblijf.

Informeer bij het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz naar de meest actuele wachttijd en eventueel naar de mogelijkheden voor dagbesteding, verpleeghuiszorg thuis via Volledig Pakket Thuis of verblijf in een van onze andere locaties.

Kan ik gratis parkeren bij Vlietwijk?

Ja, rondom Vlietwijk kunt u vrij parkeren.

Zuydtwijck

Is er een wachtlijst voor Zuydtwijck?

De geschatte wachttijd is tussen de 1 en 3 maanden. Dit betreft de wachtlijst voor langdurig verblijf.

Informeer bij het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz naar de meest actuele wachttijd en eventueel naar de mogelijkheden voor dagbesteding, verpleeghuiszorg thuis via Volledig Pakket Thuis of verblijf in een van onze andere locaties.

Kan ik gratis parkeren bij Zuydtwijck?

Ja, er is gratis parkeergelegenheid rondom Topaz Zuydtwijck.

VPT

Wat valt niet onder Volledig Pakket Thuis?

U blijft thuis blijft wonen en regelt daarom onderstaande zaken zelf:

  • Kosten voor de woning (huur of hypotheek) en inrichting.
  • Gemeentelijke toeslagen en heffingen.
  • Energiekosten, telefoon-, tv- en internetaansluiting.
  • Waskosten (Topaz biedt de mogelijkheid om de was tegen een redelijke vergoeding te doen).
  • Onderhoud in en aan het huis.
  • Huisartsenzorg, medisch-specialistische zorg, psychiatrische zorg, medicatie en tandheelkundige zorg. Dit regelt u via de zorgverzekering.
  • Aanpassingen aan de woning. Hiervoor doet u een beroep op de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) via het Wmo-loket van uw gemeente.
  • Algemene voorzieningen uit de Wmo, zoals hulpmiddelen (rollator, traplift).
  • Vervoer naar bijvoorbeeld het ziekenhuis. Als u minder mobiel bent, kunt u een indicatie voor regiovervoer aanvragen bij het Wmo-loket van uw gemeente.
Waar vind ik meer informatie over Volledig Pakket Thuis?

Informatie van de Rijksoverheid over Volledig Pakket Thuis vindt u op de website www.regelhulp.nl

Hoe vraag ik VPT-zorg aan?

Voor VPT heeft u een indicatie nodig voor ‘zorg met verblijf’ via de Wet langdurige zorg (Wlz). Deze vraagt u aan bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). De zorgadviseurs van het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz helpen u hier graag bij.

Hoe wordt VPT-zorg vergoed?

VPT wordt vergoed via de Wet langdurige zorg (Wlz). U betaalt wel een eigen bijdrage. Het Centraal Administratiekantoor (CAK) bepaalt de hoogte en int de eigen bijdrage. Op www.hetcak.nl leest u er meer over en berekent u de eigen bijdrage in uw situatie. U betaalt zelf uw huisvestingskosten. Voor de meeste behandelingen bent u verzekerd via uw zorgverzekeraar. De zorgadviseurs van het Cliënt Service Bureau (CSB) kunnen u er meer over vertellen.

Ontmoetingscentrum

Is er een wachtlijst voor het ontmoetingscentrum?

Nee, voor de ontmoetingscentra is geen wachtlijst.

Wat zijn de openingstijden van het ontmoetingscentrum?

Maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur.

Is vervoer naar het ontmoetingscentrum geregeld?

Als u niet op eigen gelegenheid naar het ontmoetingscentrum kunt komen, regelt Topaz het vervoer. U krijgt de kosten voor vervoer vergoed als u daar een indicatie voor heeft en gebruikmaakt van het aangeboden groepsvervoer. Gaat u naar het ontmoetingscentrum van Overrhyn of Overduin, dan is een medewerker tijdens het vervoer als begeleider aanwezig.

Is lunch geregeld in het ontmoetingscentrum?

U neemt zelf uw lunch mee of laat ons de lunch (brood/warme maaltijd) verzorgen tegen een vergoeding.

Zijn er mogelijkheden om te rusten in het ontmoetingscentrum?

Ja, op alle locaties zijn rustmogelijkheden in een ligstoel. In Overrhyn en Zuydtwijck zijn ook slaapkamers met bedden beschikbaar.

Hoe vraag ik dagbesteding aan?

Wij helpen u graag. Ook voor een proefdag kunt u bij het CSB terecht.

Hoe wordt dagbesteding vergoed?

De kosten voor het ontmoetingscentrum worden vergoed door:

  • de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of
  • de Wet langdurige zorg (Wlz) of
  • een persoonsgebonden budget (pgb) of
  • op particuliere basis

Eigen bijdrage

Voor dagbesteding via de Wmo, Wlz of een pgb betaalt u een eigen bijdrage aan het Centraal Administratiekantoor (CAK). Op www.hetcak.nl leest u er meer over en berekent u de eigen bijdrage in uw situatie.

Vervoerskosten

Indien nodig verzorgt Topaz het vervoer. U krijgt de kosten voor vervoer vergoed als u daar een indicatie voor heeft en gebruikmaakt van het aangeboden groepsvervoer.

Kosten lunch

U neemt zelf uw lunch mee of laat de lunch (brood/warme maaltijd) door ons verzorgen. In dat geval betaalt u een vergoeding die afhankelijk is van de soort indicatie/beschikking die u heeft.

Tijdelijk verblijf (ELV)

Is er een wachtlijst voor eerstelijns verblijf?

Nee, er is geen wachtlijst voor eerstelijns verblijf in de regio. Als u onverhoopt niet bij Topaz terechtkunt, adviseren we u over alternatieven. Voor eerstelijns verblijf werken we nauw samen met 10 collega-zorgorganisaties in het Regionaal Aanmeldpunt Zuid-Holland Noord.

Mag ik mijn huisdier meenemen als ik tijdelijk bij Topaz verblijf?

Bij Foreschate, Overrhyn en Munnekeweij is dat afhankelijk van de afdeling waar u tijdelijk verblijft. Overleg hierover met de teamleider van de afdeling. Het is belangrijk dat u zelf voor uw huisdier kunt zorgen en erop let dat uw medebewoners geen last hebben van het dier. Als uw huisdier schade aanricht, bent u zelf verantwoordelijk. Bij Revitel is een huisdier meenemen niet mogelijk.

Hoe vraag ik eerstelijns verblijf aan?

Voor eerstelijns verblijf heeft u een verwijzing nodig van uw huisarts of medisch specialist. Onze zorgadviseurs helpen u graag.

Hoe wordt eerstelijns verblijf vergoed?

Uw zorgverzekeraar vergoedt eerstelijns verblijf. Het valt onder de basisverzekering, een aanvullende verzekering is dus niet nodig. Uw eigen risico is van toepassing. Eventuele behandelingen worden doorgaans ook vergoed door uw zorgverzekeraar. Informeer vooraf naar de voorwaarden.

Huntington-zorg

Is er een wachtlijst voor huntingtonzorg?

We proberen u zo snel mogelijk te helpen. Wilt u weten hoe snel u terechtkunt?

Hoe vraag ik huntingtonzorg aan?

Wij helpen u graag verder. U heeft geen verwijzing nodig van uw huisarts of medisch specialist.

Hoe wordt huntingtonzorg vergoed?

De meeste huntingtonzorg wordt vergoed door uw zorgverzekeraar of via de Wet langdurige zorg (Wlz).

Wij helpen u graag.

Waar kan ik terecht met andere vragen over huntington?

Huntington-ziekte

Wat is de ziekte van Huntington?

De ziekte van Huntington is een erfelijke ziekte. Het wordt veroorzaakt door het afsterven van hersencellen in bepaalde hersengebieden. Daardoor krijgen mensen met de ziekte te maken met steeds erger wordende motorische, verstandelijke en psychische klachten.

De eerste symptomen openbaren zich meestal tussen het 35e en 45e levensjaar, maar kunnen ook tientallen jaren eerder of juist later beginnen. De jeugdvorm (juveniele vorm of Westphal-variant) begint doorgaans in de tienerjaren.

Huntington komt voor bij ongeveer 10 op de 100.000 mensen. In Nederland hebben circa 1.700 mensen de ziekte van Huntington. De ziekte leidt uiteindelijk tot overlijden, meestal door bijkomende oorzaken zoals bijvoorbeeld een longontsteking. Op dit moment is nog geen genezing mogelijk.

Wat zijn symptomen van de ziekte van Huntington?

De ziekte uit zich onder meer in onwillekeurige bewegingen die langzaam verergeren. Praten en slikken kan moeilijker worden. Ook het gedrag verandert. Mensen met huntington worden bijvoorbeeld somber, angstig of snel boos. Daarnaast kan de ziekte gepaard gaan met verstandelijke achteruitgang, ongewild gewichtsverlies, slaapproblemen en symptomen zoals overmatig transpireren. De jeugdvorm (juveniele vorm of Westphal-variant) kenmerkt zich vooral door spierstijfheid, in plaats van onwillekeurige bewegingen.

Huntington-polikliniek

Wat kan ik verwachten op de huntington-screeningsdag?
  • Voorafgaand aan uw bezoek aan de polikliniek, komt een maatschappelijk werker/casemanager op huisbezoek voor een intakegesprek. In dit gesprek bespreekt u samen uw vragen en wensen. Op basis daarvan adviseert de maatschappelijk werker/casemanager welke behandelaren u het best kunt bezoeken. Bijvoorbeeld de psycholoog, fysio- of ergotherapeut, logopedist of diëtist. Samen bepaalt u een geschikte datum voor de screeningsdag.
  • Als de screening is gepland, ontvangt u een uitnodiging. Hierin staat wanneer u wordt verwacht en een overzicht van de afspraken bij de verschillende behandelaren.
  • De dag begint doorgaans om 10.00 uur. U meldt zich bij de receptie. De secretaresse haalt u op en brengt u naar de wachtruimte. Hier wacht u tot de eerste behandelaar u ophaalt. De betreffende behandelaar brengt u tijdig weer naar uw volgende afspraak. In de wachtruimte kunt u de hele dag tussen uw afspraken door koffie, thee, water en koek halen.
  • Om 12.00 uur is er tijd om te lunchen. U kunt zelf een broodje meenemen van thuis of (tegen betaling) in ons restaurant van een lunch genieten.
  • Een screeningsdag duurt meestal tot 15.30 uur. Tussen de afspraken door kunt u met vragen altijd terecht bij de secretaresse die regelmatig even langsloopt, bij de receptionist of bij de behandelaren.
  • Voor uw vertrek krijgt u een evaluatieformulier. Dit formulier kunt u thuis invullen en kosteloos naar ons terugsturen. Uw antwoorden helpen ons om de screeningsdag verder te verbeteren.

Tips kleding en schoeisel screeningsdag

Wij raden u aan deze dag makkelijke, loszittende kleding te dragen en schoenen die goed om de voet sluiten.

Huntington-dagbehandeling

Wat zijn de openingstijden van de Dagbehandeling Huntington?

De Dagbehandeling Huntington is geopend van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur.

Is vervoer naar de Dagbehandeling Huntington geregeld?

Uw casemanager onderzoekt of en hoe vervoer geregeld kan worden.

Wordt er lunch geregeld bij de Dagbehandeling Huntington?

Op de Dagbehandeling Huntington wordt gezamenlijk geluncht (brood/warme maaltijd).

Is het mogelijk op tussendoor te rusten bij de Dagbehandeling Huntington?

Ja, het is mogelijk tussendoor te rusten.

Korsakov

Is er een wachtlijst voor de korsakov-afdeling in Overduin?

We proberen u zo snel mogelijk te helpen. Wilt u weten hoe snel u terechtkunt?

Hoe vraag ik korsakov-zorg aan?

Voor onze korsakov-zorg heeft u een indicatie nodig voor de Wet langdurige zorg (Wlz), op basis van VV, GGZB of LG. Het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz kan u helpen bij de aanvraag.

Hoe wordt korsakov-zorg vergoed?

Voor onze korsakov-zorg heeft u een indicatie nodig voor de Wet langdurige zorg (Wlz), op basis van VV, GGZB of LG. Met deze indicatie worden de kosten voor zorg, begeleiding, verblijf en behandeling vergoed. U betaalt wel een eigen bijdrage. Het Cliënt Service Bureau (CSB) van Topaz kan u meer over vertellen over indicatie aanvragen, vergoedingen en eigen bijdragen.

Wat is het syndroom van Korsakov?

In Nederland hebben ongeveer 8.000 mensen de ziekte van Korsakov. De meeste van hen wonen in een verpleeghuis. Het syndroom van Korsakov is een hersenaandoening die het gevolg is van ernstig vitamine B1-gebrek. Korsakov treedt voornamelijk op bij alcoholverslaving. Mensen met een alcoholverslaving lopen dit risico omdat zij vaak slecht eten en een verhoogde vitaminebehoefte hebben. Een gedeelte van de hersenen wordt aangetast waardoor geheugenverlies ontstaat. Mensen die verslaafd zijn aan alcohol verliezen vooral het vermogen om iets nieuws te leren, maar zijn ook steeds minder in staat de gewone dagelijkse handelingen te verrichten en voor zichzelf te zorgen. Door het langdurige alcoholmisbruik ontstaan ook lichamelijke klachten zoals afwijkingen aan organen als hart, lever en alvleesklier en wordt de patiënt minder mobiel.

Pluriform

Hoe kan ik me aanmelden voor het cliëntportaal Pluriform?

Uw eerstverantwoordelijke verzorgende (EVV'er) op de locatie waar u(w naaste) verblijft, kan u vertellen hoe u zich kunt aanmelden.

Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van Pluriform?

Voor toegang tot het cliëntportaal heeft u nodig:

  • Een computer, laptop of tablet.
  • Een werkende internetverbinding/wifi.
  • Een e-mailadres, om de e-mail met uw persoonlijke inloggegevens te ontvangen.
  • Een mobiele telefoon (elke keer als u inlogt in het cliëntportaal ontvangt u op de mobiele telefoon een sms met een code die u moet invullen, zodat zeker is dat u inlogt en niet iemand anders).
Is deelname aan het cliëntportaal Pluriform verplicht?

Nee, deelname aan het cliëntportaal is een vrijwillige keuze.

Naast de eigen, online toegang, blijft altijd de mogelijkheid bestaan om samen met de eerstverantwoordelijke verzorgende (EVV'er) het zorgdossier in te zien.

Is het gebruik van cliëntportaal Pluriform wel veilig?

Ja, de toegang tot het cliëntportaal is als volgt beveiligd:

  • Na aanmelding ontvangt u een e-mail met uw persoonlijke inloggegevens, bestaande uit een gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord. Bij de eerste keer inloggen past u dit wachtwoord aan naar een persoonlijk wachtwoord.
  • Sms-inlogcode om veilige toegang te waarborgen: elke keer als u inlogt ontvangt u een sms met een code op uw mobiele telefoon, die u moet invullen. Zo weten we zeker dat u inlogt en niet iemand anders.

Daarnaast vragen we u zorgvuldig om te gaan met de gegevens in het zorgdossier:

  • Geef uw wachtwoord nooit aan anderen.
  • Laat geen mensen meekijken.
  • Ga verstandig om met vertrouwelijke gegevens. Deel bijvoorbeeld geen zaken op internet of social media.
  • Zorg voor een goede beveiliging van uw computer, laptop of tablet (bijvoorbeeld een virusscanner, regelmatige updates van uw computer).
Ik ben mijn wachtwoord van cliëntportaal Pluriform vergeten. Wat nu?

Klik op 'wachtwoord vergeten?' bij inloggen. Vul vervolgens uw gebruikersnaam (inlognaam) en e-mailadres in. U ontvangt daarna een e-mail met een link waarmee u zelf een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Let op: een wachtwoord moet bestaan uit tenminste 5 tekens, waaronder hoofd- en kleine letters én niet-alfabetische tekens.

Als u geen e-mail ontvangt of het wijzigen van uw wachtwoord lukt niet, neem dan contact op met uw eerstverantwoordelijke verzorgende (EVV'er).

Inloggen lukt niet. Wat nu?
  1. Controleer of u de juiste gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld. Let op: Wanneer u voor het eerst inlogt, gebruikt u het wachtwoord dat u per e-mail van ons heeft ontvangen. Heeft u geen e-mail ontvangen, neemt u dan contact op met uw eerstverantwoordelijke verzorgende (EVV'er).

Als u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op 'wachtwoord vergeten?'. Vul vervolgens uw gebruikersnaam (inlognaam) en e-mailadres in. U ontvangt daarna een e-mail met een link waarmee u zelf een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

  1. Klik vervolgens op 'sms-inlogcode aanvragen'. Het scherm verandert nu met een code en uitleg. Let op: het kan een aantal seconden duren voordat u het sms-bericht ontvangt.

  2. Als u geen sms-inlogcode ontvangt, neem dan contact op met uw EVV'er.

  3. Voer de code in die u per sms op uw mobiele telefoon heeft ontvangen in het vakje naast Inlogcode. De eerste 4 cijfers staan er al, u hoeft alleen de cijfers achter het streepje in te voeren.

  4. Klik daarna op de knop 'inloggen'.

Ik heb na aanmelding geen mail met inloggegevens ontvangen. Wat nu?

Als u het registratieformulier heeft ingevuld, ondertekend en ingestuurd en/of overhandigd aan uw eerstverantwoordelijk verzorgende (EVV'er), maakt de EVV'er vervolgens een account voor u aan. Daarna ontvangt u via e-mail uw inloggegevens.

Heeft u deze e-mail na 1 tot maximaal 2 weken nog niet ontvangen, dan is er mogelijk iets misgegaan. U kunt dan het volgende doen:

  • Kijk in de postbus 'ongewenste e-mail' of 'spam' in uw eigen e-mailaccount. Mogelijk is de verzonden e-mail hier terechtgekomen.
  • Misschien heeft u meerdere e-mailadressen en hebt u hiervoor een ander e-mailadres opgegeven. Controleer daarom al uw e-mailaccounts.
  • Als u de e-mail hierna nog niet heeft gevonden, neemt u dan contact op met uw EVV'er.

Test

Waar kan ik een vraag over testen stellen?

Hier komt het antwoord op de vraag.