Pluriform zorg

Zorgvuldigheid staat voorop

U bepaalt zelf wie toegang krijgt tot uw persoonlijke omgeving. Uzelf, maar misschien ook een contactpersoon of familielid. Uiteraard is de toegang tot het dossier goed beveiligd: v​​oor toegang tot het cliëntportaal is een wachtwoord nodig en een code die de gebruiker per sms-bericht ontvangt.

Vragen

Voor vragen over het cliëntportaal Pluriform zorg of bij problemen met inloggen kunt u terecht bij uw eerstverantwoordelijke verzorgende (EVV'er) of de teamleider.

Gebruikersvoorwaarden & handleiding

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik me aanmelden voor het cliëntportaal Pluriform?

Uw eerstverantwoordelijke verzorgende (EVV'er) op de locatie waar u(w naaste) verblijft, kan u vertellen hoe u zich kunt aanmelden.

Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van Pluriform?

Voor toegang tot het cliëntportaal heeft u nodig:

  • Een computer, laptop of tablet.
  • Een werkende internetverbinding/wifi.
  • Een e-mailadres, om de e-mail met uw persoonlijke inloggegevens te ontvangen.
  • Een mobiele telefoon (elke keer als u inlogt in het cliëntportaal ontvangt u op de mobiele telefoon een sms met een code die u moet invullen, zodat zeker is dat u inlogt en niet iemand anders).
Is deelname aan het cliëntportaal Pluriform verplicht?

Nee, deelname aan het cliëntportaal is een vrijwillige keuze.

Naast de eigen, online toegang, blijft altijd de mogelijkheid bestaan om samen met de eerstverantwoordelijke verzorgende (EVV'er) het zorgdossier in te zien.

Is het gebruik van cliëntportaal Pluriform wel veilig?

Ja, de toegang tot het cliëntportaal is als volgt beveiligd:

  • Na aanmelding ontvangt u een e-mail met uw persoonlijke inloggegevens, bestaande uit een gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord. Bij de eerste keer inloggen past u dit wachtwoord aan naar een persoonlijk wachtwoord.
  • Sms-inlogcode om veilige toegang te waarborgen: elke keer als u inlogt ontvangt u een sms met een code op uw mobiele telefoon, die u moet invullen. Zo weten we zeker dat u inlogt en niet iemand anders.

Daarnaast vragen we u zorgvuldig om te gaan met de gegevens in het zorgdossier:

  • Geef uw wachtwoord nooit aan anderen.
  • Laat geen mensen meekijken.
  • Ga verstandig om met vertrouwelijke gegevens. Deel bijvoorbeeld geen zaken op internet of social media.
  • Zorg voor een goede beveiliging van uw computer, laptop of tablet (bijvoorbeeld een virusscanner, regelmatige updates van uw computer).
Ik ben mijn wachtwoord van cliëntportaal Pluriform vergeten. Wat nu?

Klik op 'wachtwoord vergeten?' bij inloggen. Vul vervolgens uw gebruikersnaam (inlognaam) en e-mailadres in. U ontvangt daarna een e-mail met een link waarmee u zelf een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Let op: een wachtwoord moet bestaan uit tenminste 5 tekens, waaronder hoofd- en kleine letters én niet-alfabetische tekens.

Als u geen e-mail ontvangt of het wijzigen van uw wachtwoord lukt niet, neem dan contact op met uw eerstverantwoordelijke verzorgende (EVV'er).

Inloggen lukt niet. Wat nu?
  1. Controleer of u de juiste gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld. Let op: Wanneer u voor het eerst inlogt, gebruikt u het wachtwoord dat u per e-mail van ons heeft ontvangen. Heeft u geen e-mail ontvangen, neemt u dan contact op met uw eerstverantwoordelijke verzorgende (EVV'er).

Als u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op 'wachtwoord vergeten?'. Vul vervolgens uw gebruikersnaam (inlognaam) en e-mailadres in. U ontvangt daarna een e-mail met een link waarmee u zelf een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

  1. Klik vervolgens op 'sms-inlogcode aanvragen'. Het scherm verandert nu met een code en uitleg. Let op: het kan een aantal seconden duren voordat u het sms-bericht ontvangt.

  2. Als u geen sms-inlogcode ontvangt, neem dan contact op met uw EVV'er.

  3. Voer de code in die u per sms op uw mobiele telefoon heeft ontvangen in het vakje naast Inlogcode. De eerste 4 cijfers staan er al, u hoeft alleen de cijfers achter het streepje in te voeren.

  4. Klik daarna op de knop 'inloggen'.

Ik heb na aanmelding geen mail met inloggegevens ontvangen. Wat nu?

Als u het registratieformulier heeft ingevuld, ondertekend en ingestuurd en/of overhandigd aan uw eerstverantwoordelijk verzorgende (EVV'er), maakt de EVV'er vervolgens een account voor u aan. Daarna ontvangt u via e-mail uw inloggegevens.

Heeft u deze e-mail na 1 tot maximaal 2 weken nog niet ontvangen, dan is er mogelijk iets misgegaan. U kunt dan het volgende doen:

  • Kijk in de postbus 'ongewenste e-mail' of 'spam' in uw eigen e-mailaccount. Mogelijk is de verzonden e-mail hier terechtgekomen.
  • Misschien heeft u meerdere e-mailadressen en hebt u hiervoor een ander e-mailadres opgegeven. Controleer daarom al uw e-mailaccounts.
  • Als u de e-mail hierna nog niet heeft gevonden, neemt u dan contact op met uw EVV'er.