Ga direct naar de inhoud, het hoofdmenu, het servicemenu of het zoekveld.

Cliëntportaal Topaz

 

Binnen Topaz maken wij gebruik van cliëntportalen. Via cliëntportalen voorzien wij in de wettelijke verplichting om inzage of afschrift van uw zorg- of behandeldossier op elektronische wijze te verstrekken.

Staat de informatie niet in het cliëntportaal, kunt er niet in of is nog geen cliëntportaal beschikbaar, dan kunt u de EVV’er of betrokken arts vragen om inzage te verschaffen.

Let op: op dit moment is het cliëntportaal nog niet op alle Topaz locaties beschikbaar.

Direct inloggen Cliëntportaal pluriform zorg
 
 

Welke Topaz locaties maken gebruik van het cliëntportaal?

Binnen Topaz maken we gebruik van Plurifom zorg, een Elektronische Cliënten Dossier (ECD) van leverancier Adapcare. De infomatie in het dossier is, als u dat wenst, beschikbaar voor u via een elektronisch cliëntportaal. Dit is een beveiligde website waarmee cliënten, vertegenwoordigers en/of contactpersonen op elk moment en vanaf elke plek via de computer inzage hebben in de gegevens die in het Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) zijn opgenomen. Het gaat daarbij om de afspraken over de zorg en behandeling van de cliënt. 

Pluriform zorg wordt gebruikt in Topaz Foreschate, Vlietwijk, Haagwijk, Lakenhof, Overrhyn, Zuydtwijck, Overduin en Munnekeweij. De mogelijkheid om gebruik te maken van het cliëntportaal wordt per locatie ingevoerd. Op dit moment is het cliëntportaal nog niet voor cliënten van alle Topaz locaties beschikbaar.

Inzage

Binnen Topaz Revitel en Behandelpraktijk Topaz maken wij gebruik van Ysis, een Elektronische Patiënten  Dossier (ECD) van leverancier GeriMedica. De informatie in het dossier is, als u dat wenst, beschikbaar voor u. U kunt inzage krijgen in uw ECD door een afspraak te maken met uw behandelend arts om het ECD in te zien.


Zorgvuldigheid staat voorop

U bepaalt zelf wie toegang krijgt tot uw persoonlijke omgeving. Uzelf, maar misschien ook een contactpersoon of familielid. Uiteraard is de toegang tot het dossier goed beveiligd: v​​oor toegang tot het cliëntportaal is een wachtwoord nodig en een code die de gebruiker per sms-bericht ontvangt.  

Voor vragen over de beschikbaarheid van het cliëntportaal of bij problemen met inloggen kunt u terecht bij uw EVV of de teamleider.


Het cliëntportaal van Pluriform zorg bestaat uit de volgende zes onderdelen 

printscreen Cliëntportaal

Veelgestelde vragen over het cliëntportaal Topaz

Heeft u een vraag over het gebruik van het cliëntportaal? Hieronder beantwoorden we de meest gestelde vragen.

 
 
  • Hoe kan ik me aanmelden voor het cliëntportaal?

    De mogelijkheid om gebruik te maken van het cliëntportaal wordt per locatie ingevoerd. Dit betekent dat het cliëntportaal nog niet voor cliënten van alle Topaz locaties beschikbaar is.
    Informeer bij uw Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV) of het clientportaal al beschikbaar is op uw locatie.

  • Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van het cliëntportaal?

     Voor toegang tot het cliëntportaal heeft u het volgende nodig:

    • Een computer, laptop of tablet.
    • Een werkende internetverbinding / wifi.
    • Een e-mailadres, om de e-mail met uw persoonlijke inloggevens te ontvangen.
    • Een mobiele telefoon (elke keer als u inlogt in het cliëntportaal ontvangt u op de mobiele telefoon een sms met een code die u moet invullen, zodat zeker is dat u inlogt en niet iemand anders.)
  • Is deelname aan het cliëntportaal verplicht?

    Nee, deelname aan het clientportaal is een vrijwillige keuze.

    Naast de eigen, online toegang, blijft altijd de mogelijkheid bestaan om samen met de Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV) het zorgdossier in te zien.

  • Is het gebruik van het cliëntportaal wel veilig?

    Ja, de toegang tot het cliëntportaal is als volgt beveiligd:

    • na aanmelding ontvangt u een e-mail met uw persoonlijke inloggegevens, bestaande uit een gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord. Bij de eerste keer inloggen past u dit wachtwoord aan naar een persoonlijk wachtwoord.
    • SMS-inlogcode om veilige toegang te waarborgen: elke keer als u inlogt ontvangt u een sms met een code op uw mobiele telefoon, die u moet invullen. Zo weten we zeker dat u inlogt en niet iemand anders.

    Daarnaast vragen we u zorgvuldig om te gaan met de gegevens in het zorgdossier:

    • Geef uw wachtwoord nooit aan anderen.
    • Laat geen mensen meekijken.
    • Ga verstandig om met vertrouwelijke gegevens. Deel bv. geen zaken op internet of social media.
    • Zorg voor een goede beveiliging van uw computer, laptop of tablet. (bv. virusscanner, regelmatige updates van uw computer)
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

    Klik op 'wachtwoord vergeten?' bij inloggen. Vul vervolgens uw gebruikersnaam (inlognaam) en e-mailadres in. U ontvangt daarna een e-mail met een link waarmee u zelf een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

    Let op: een wachtwoord moet bestaan uit tenminste 5 tekens, waaronder hoofd- en kleine letters én niet-alfabetische tekens.

    Als u geen e-mail ontvangt of het wijzigen van uw wachtwoord lukt niet, neem dan contact op met uw Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV).

  • Inloggen lukt niet, wat nu?
    1. Controleer of u de juiste gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld.
      Let op: Wanneer u voor het eerst inlogt, gebruikt u het wachtwoord dat u per e-mail van ons heeft ontvangen. Heeft u geen e-mail ontvangen, neemt u dan contact op met uw Eerst Verantwoordelijk Verzorgende.

      Als u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op 'wachtwoord vergeten?'. Vul vervolgens uw gebruikersnaam (inlognaam) en e-mailadres in. U ontvangt daarna een e-mail met een link waarmee u zelf een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

    2. Klik vervolgens op SMS-inlogcode aanvragen. Het scherm verandert nu met een code en uitleg.
      Let op: het kan een aantal seconden duren voordat u het sms-bericht ontvangt.

      Als u geen sms-inlogcode ontvangt, neem dan contact op met uw Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV).

    3. Voer de code in die u per sms op uw mobiele telefoon heeft ontvangen in het vakje naast Inlogcode. De eerste 4 cijfers staan er al, u hoeft alleen de cijfers achter het streepje in te voeren.

    4. Klik daarna op de knop Inloggen.

  • Ik heb na mijn aanmelding geen e-mail ontvangen met inloggegevens. Wat nu?

    Als u het registratieformulier heeft ingevuld, ondertekend en ingestuurd en/of overhandigd aan uw Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV), maakt de EVV vervolgens een account voor u aan. Daarna ontvangt u via de e-mail uw inloggegevens.

    Heeft u deze e-mail na 1 tot maximaal 2 weken nog niet ontvangen, dan is er mogelijk iets mis gegaan. U kunt dan het volgende doen:

    1. Kijk in de postbus 'ongewenste e-mail' of SPAM in uw eigen e-mailaccount. Mogelijk is de verzonden e-mail hier terechtgekomen.
    2. Misschien heeft u meerdere e-mailadressen en hebt u hiervoor een ander e-mailadres opgegeven. Controleer daarom al uw e-mailaccounts.
    3. Als u de e-mail hierna nog niet heeft gevonden, neem dan contact op met uw EVV.
 
Deze website maakt gebruik van cookies

Ook Topaz maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Wij bieden u de keuze om zelf te beslissen welke cookies u toelaat. Klik op 'Akkoord' als u alle cookies accepteert of klik op 'Aanpassen' voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies onze website plaatst.

Ook Topaz maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Wij bieden u de keuze om zelf te beslissen welke cookies u toelaat. Klik op 'Akkoord' als u alle cookies accepteert of klik op 'Aanpassen' voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies onze website plaatst.