Ga direct naar de inhoud, het hoofdmenu, het servicemenu of het zoekveld.

Cliëntportaal Topaz

 

Topaz is gestart met de invoering van een cliëntportaal. Het cliëntportaal is een beveiligde website waarmee cliënten, vertegenwoordigers en/of contactpersonen op elk moment en vanaf elke plek via de computer inzage hebben in de gegevens die in het Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) zijn opgenomen. Het gaat daarbij om de afspraken over de zorg en behandeling van de cliënt.

Zorgvuldigheid staat voorop

U bepaalt zelf welke familieleden of contactpersonen toegang krijgen tot uw persoonlijke omgeving. V​​oor toegang tot het cliëntportaal is een wachtwoord nodig en een code die de gebruiker per sms-bericht ontvangt. 

Let op: op dit moment is het cliëntportaal alléén beschikbaar voor cliënten van Topaz Overduin in Katwijk.

Direct inloggen Cliëntportaal

 

 
 

Ervaring opdoen in Overduin

Eind oktober starten we met een proefperiode van 3 maanden voor cliënten en de familie van cliënten die in Topaz Overduin wonen of daar de dagbehandeling Huntington bezoeken. De ervaring die we in deze periode opdoen, gebruiken we voor de verdere uitrol binnen de andere Topaz locaties. De pilot duurt tot eind januari 2019.

Andere Topaz locaties volgen

Op dit moment is het cliëntportaal dus nog alléén beschikbaar voor clienten van Topaz Overduin in Katwijk. Vanaf februari 2019 komt het cliëntportaal beschikbaar voor cliënten van de andere Topaz locaties. De planning voor de uitrol per locatie is in de maak. Wanneer het op uw locatie beschikbaar komt, wordt u hier persoonlijk over geïnformeerd.

Het cliëntportaal bestaat uit de volgende zes onderdelen:

printscreen Cliëntportaal

 

Veelgestelde vragen over het cliëntportaal

Heeft u een vraag over het gebruik van het cliëntportaal? Hieronder beantwoorden we de meest gestelde vragen.

Heeft u een vraag die met de zorg te maken heeft, neemt u dan contact op met de Eerst verantwoordelijke Verzorgende (EVV-er). Bijvoorbeeld als u vragen heeft over het zorgplan of over een rapportage.

 
 
  • Hoe kan ik me aanmelden voor het cliëntportaal?

    Eind oktober 2018 zijn we gestart met een proefperiode van 3 maanden voor cliënten en de familie van cliënten die in Topaz Overduin wonen of daar de dagbehandeling Huntington bezoeken. De pilot duurt tot eind januari 2019. Nieuwe clienten van Topaz Overduin ontvangen via de welkommap een brief en aanmeldformulier voor deelname aan het cliëntportaal.

    Heeft u (nog) geen aanmeldformulier ontvangen? Neemt u dan contact op met uw EVV-er.

    Andere Topaz locaties volgen later

    Op dit moment is het cliëntportaal alléén beschikbaar voor clienten van Topaz Overduin in Katwijk. Vanaf februari 2019 komt het cliëntportaal beschikbaar voor cliënten van de andere Topaz locaties. De planning voor de uitrol per locatie is in de maak. Wanneer het op uw locatie beschikbaar komt, wordt u hier persoonlijk over geïnformeerd.

  • Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van het cliëntportaal?

     Voor toegang tot het cliëntportaal heeft u het volgende nodig:

    • Een computer, laptop of tablet.
    • Een werkende internetverbinding / wifi.
    • Een e-mailadres, om de e-mail met uw persoonlijke inloggevens te ontvangen.
    • Een mobiele telefoon (elke keer als u inlogt in het cliëntportaal ontvangt u op de mobiele telefoon een sms met een code die u moet invullen, zodat zeker is dat u inlogt en niet iemand anders.)
  • Is deelname aan het cliëntportaal verplicht?

    Nee, deelname aan het clientportaal is een vrijwillige keuze.

    Naast de eigen, online toegang, blijft altijd de mogelijkheid bestaan om samen met de Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV) het zorgdossier in te zien.

  • Is het gebruik van het cliëntportaal wel veilig?

    Ja, de toegang tot het cliëntportaal is als volgt beveiligd:

    • na aanmelding ontvangt u een e-mail met uw persoonlijke inloggegevens, bestaande uit een gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord. Bij de eerste keer inloggen past u dit wachtwoord aan naar een persoonlijk wachtwoord.
    • SMS-inlogcode om veilige toegang te waarborgen: elke keer als u inlogt ontvangt u een sms met een code op uw mobiele telefoon, die u moet invullen. Zo weten we zeker dat u inlogt en niet iemand anders.

    Daarnaast vragen we u zorgvuldig om te gaan met de gegevens in het zorgdossier:

    • Geef uw wachtwoord nooit aan anderen.
    • Laat geen mensen meekijken.
    • Ga verstandig om met vertrouwelijke gegevens. Deel bv. geen zaken op internet of social media.
    • Zorg voor een goede beveiliging van uw computer, laptop of tablet. (bv. virusscanner, regelmatige updates van uw computer)
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

    Klik op 'wachtwoord vergeten?' bij inloggen. Vul vervolgens uw gebruikersnaam (inlognaam) en e-mail adres in. U ontvangt daarna een e-mail met een link waarmee u zelf een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

    Let op: een wachtwoord moet bestaan uit tenminste 5 tekens, waaronder hoofd- en kleine letters én niet-alfabetische tekens.

    Als u geen e-mail ontvangt of het wijzigen van uw wachtwoord lukt niet, neem dan (binnen kantooruren) telefonisch contact op met onze helpdesk via (071) 405 60 87 of stuur een e-mail naar clientportaal@topaz.nl

  • Inloggen lukt niet, wat nu?
    1. Controleer of u de juiste gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld.
      Let op: Wanneer u voor het eerst inlogt, gebruikt u het wachtwoord dat u per e-mail van ons heeft ontvangen. Heeft u geen e-mail ontvangen, neemt u dan contact op met uw evv-er.

      Als u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op 'wachtwoord vergeten?'. Vul vervolgens uw gebruikersnaam (inlognaam) en e-mail adres in. U ontvangt daarna een e-mail met een link waarmee u zelf een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

    2. Klik vervolgens op SMS-inlogcode aanvragen. Het scherm veranderd nu met een code en uitleg.
      Let op: het kan een aantal seconden duren voordat u het sms-bericht ontvangt.

      Als u geen sms-inlogcode ontvangt, neem dan (binnen kantooruren) telefonisch contact op met onze helpdesk via (071) 405 60 87.

    3. Voer de code in die u per sms op uw mobiele telefoon heeft ontvangen in het vakje naast Inlogcode. De eerste 4 cijfers staan er al, u hoeft alleen de cijfers achter het streepje in te voeren.

    4. Klik daarna op de knop Inloggen.

  • Ik heb na mijn aanmelding geen e-mail ontvangen met inloggegevens. Wat nu?

    Als u het registratieformulier heeft ingevuld, ondertekend en ingestuurd of overhandigd aan de Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV), maakt de EVV vervolgens een account voor u aan. Daarna ontvangt u via de e-mail uw inloggegevens. Heeft u deze e-mail na 1 tot maximaal 2 weken nog niet ontvangen, dan is er mogelijk iets mis gegaan. U kunt dan het volgende doen:

    1. Kijk in de postbus 'ongewenste e-mail' of SPAM in uw eigen e-mailaccount. Mogelijk is de verzonden e-mail hier terechtgekomen.
    2. Misschien heeft u meerdere e-mailadressen en hebt u hiervoor een ander e-mailadres opgegeven. Controleer daarom al uw e-mailaccounts.
    3. Als u de e-mail hierna nog niet heeft gevonden, neem dan (binnen kantooruren) telefonisch contact op met onze helpdesk via (071) 405 60 87 of stuur een e-mail naar clientportaal@topaz.nl. Zij kunnen controleren of uw account inderdaad is aangemaakt, welk e-mailadres u hebt opgegeven en indien nodig opnieuw de activatiemail verzenden.
 
Deze website maakt gebruik van cookies

Ook Topaz maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Wij bieden u de keuze om zelf te beslissen welke cookies u toelaat. Klik op 'Akkoord' als u alle cookies accepteert of klik op 'Aanpassen' voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies onze website plaatst.

Ook Topaz maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Wij bieden u de keuze om zelf te beslissen welke cookies u toelaat. Klik op 'Akkoord' als u alle cookies accepteert of klik op 'Aanpassen' voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies onze website plaatst.