Algemene klachtenregeling

De algemene klachtenregeling is zowel bedoeld voor cliënten van Topaz die thuis wonen, als cliënten die in een locatie van Topaz verblijven. Klachten mogen gaan over alle onderwerpen rond de zorg aan u of uw naaste.

Voor klachten die samenhangen met de Wet zorg en dwang, is er een specifieke klachtenregeling Wzd.

Download de algemene klachtenregeling

Bij wie kunt u terecht?

De klachtenfunctionaris

Suzanne Jansen-Tack Klachtenfunctionaris

Onze klachtenfunctionaris Suzanne Jansen-Tack biedt een luisterend oor, bemiddelt en ondersteunt u bij het zoeken naar een oplossing voor uw klacht. U kunt haar bereiken via:

  • Telefoonnummer: 06 5175 3806
  • Stuur een e-mail via het onderstaande formulier
  • De klachtenbrievenbus in de Topaz-locaties

De klachtenfunctionaris neemt zo snel mogelijk contact met u op. Haar reguliere werkdagen zijn maandag t/m donderdag.

Informatie

klachtenfunctionaris van Topaz

Wilt u in ieder geval de met * gemarkeerde velden invullen? Graag willen we u vragen in de overige invulvelden alleen hoogstnoodzakelijk informatie te vermelden en zo min mogelijk medische informatie te verstrekken.

Topaz gebruikt de gegevens om een zo goed mogelijke service te kunnen verlenen en verstrekt geen gegevens aan derden. Klik hier voor onze volledige privacyverklaring.

De raad van bestuur

Vindt u dat uw klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost? Dan kunt zich richten tot de raad van bestuur van Topaz. U kunt uw brief sturen naar:

Topaz
T.a.v. Raad van bestuur
Aaltje Noordewierlaan 50
2324 KS Leiden

Geschillencommissie

We zullen er uiteraard alles aan doen om uw klacht intern op te lossen. Bent u om welke reden dan ook niet tevreden met de door Topaz aangereikte oplossing? Dan kunt u uw geschil voorleggen aan de landelijke Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (VVG). Voorwaarde daarvoor is dat uw klacht een financiële zaak tot een bedrag van € 25.000,- betreft en u uw klacht nog niet bij de rechter aanhangig heeft gemaakt.