Ga direct naar de inhoud, het hoofdmenu, het servicemenu of het zoekveld.

 

Topaz Overrhyn

 

Als u bij ons binnenkomt, merkt u het direct: ons huis heeft een heel eigen sfeer. Het is een modern en licht gebouw in Leiden-Noord met allerlei gezellige hoekjes. Wij verwachten dat u zich hier snel thuis zal voelen. Onze medewerkers zetten zich hiervoor in. Ze willen weten waar u zich prettig bij voelt en geven u de zorg en aandacht waar u behoefte aan hebt.

Topaz Overrhyn is een veelzijdig huis. We hebben een grote tuin waar u kunt wandelen. In onze volkstuin kunt u helpen met het verbouwen van groenten of plantjes verzorgen. Ook binnen hebben we allerlei voorzieningen. Neem bijvoorbeeld ons restaurant de Burcht, waar u kunt lunchen ook als u hier niet woont. We durven het dan ook best te zeggen: we zijn trots op Topaz Overrhyn!

Sandra Koppert, gebiedsmanager

 
Stel een vraag

BezoekadresWillem de Zwijgerlaan 44
2316 GJ Leiden
T071 4057 900

 

Betrokkenheid, dat typeert Topaz Overrhyn

Topaz Overrhyn biedt u verschillende zorgdiensten. U kunt bij ons terecht voor behandeling, maar ook voor thuiszorg. Ook kunt u bij ons komen wonen. Daarnaast kunt u gebruik maken van de verschillende voorzieningen, zoals de digitale fiets en kunt u zelf klussen in de werkplaats. Topaz Overrhyn organiseert ook activiteiten waaraan u kunt deelnemen. Zo is er de bingo en het creatief café. Heeft u vragen of wilt u meer weten over Topaz Overrhyn neem dan contact op met de receptie of met het Cliënt Service Bureau.

Expertise:

Samen met de cliënt
Topaz Overrhyn heeft een eigen cliëntenraad waarbij u als cliënt of mantelzorger met vragen en/of suggesties terecht kunt. Topaz hecht veel belang aan de samenwerking met de cliëntenraden.

Een belangrijke graadmeter op het gebied van kwaliteit is natuurlijk de mening van onze cliënten. Jaarlijks vragen we een extern bureau een cliënttevredenheidsmeting volgens de landelijke standaarden uit te voeren. Maar ook tijdens uw verblijf en als u bij ons weggaat, vragen we geregeld hoe u de tijd bij ons ervaart/ervaren hebt.
Het rapportcijfer dat cliënten en vertegenwoordigers van cliënten ons gaven in het cliënttevredenheidsonderzoek van 2015 was gemiddeld een 7,4: een 7,2 bij bewoners met een lichamelijke klacht (somatiek), een 7,6  bij vertegenwoordigers van onze cliënten met dementie en een 7,4 voor de thuiszorg.

Cliënten kunnen ook op eigen initiatief op het landelijke en onafhankelijke platform ZorgkaartNederland hun oordeel geven over de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening. Rechts ziet u de gemiddelde waardering van Topaz Overrhyn.

 

 

Sandra Koppert, gebiedsmanager

Kenmerken:

  •  Verpleeg-en behandelcentrum
  •  Ontmoetingscentrum Dementie
  •  Ontmoetingscentrum Somatiek
  •  Zorg aan huis
  •  166 plaatsen

Faciliteiten:

  •  Moes-en wandeltuin
  •  Winkeltje
  •  Restaurant De Burcht
  •  Diverse activiteiten
Topaz Overrhyn is gewaardeerd op ZorgkaartNederland.Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering

Meer weten over het kwaliteitsbeleid van Topaz? Lees verder

Foto impressie

U bent van harte welkom om de sfeer te komen proeven. Of bekijk de foto’s

   
Gebouw voorkant
Vrouw wordt geknuffeld
Parkje achter gebouw
Wol in de kast
Man en vrouw met arm in sling

De wijze waarop ik mijn werk doe en collega's inspireer? Dingen uitproberen.

De feiten zijn zo, probeer er dan wat van te maken! Dat laatste heb ik gedaan.

We gaan in gesprek: wat zou u willen, wat zou u nog kunnen, wat wilt u aanleren?

Veelgestelde vragen

  • Waar kan ik terecht als ik een vraag heb?

    Als u vraag hebt over de door ons geboden zorg, of als u juist extra zorg nodig heeft, nemen onze medewerkers van het Cliënt Service Bureau graag de tijd voor u. Klik op onderstaande knop voor de contactgegevens.

    Cliënt Service Bureau
  • Kan ik snel terecht? Of is er een wachtlijst voor Topaz Overrhyn?

    Voor zowel mensen met chronische lichamelijke klachten (somatiek) als voor mensen met dementie bedraagt de geschatte wachttijd tussen de 1 en 3 maanden. Er staan tussen de 10 en 25 mensen op deze wachtlijsten voor Topaz Overrhyn. Dit betreft de wachtlijst voor langdurig verblijf.

    Informeer eventueel naar de mogelijkheden voor dagopvang in ons ontmoetingscentrum, of verblijf in een van onze andere locaties in Leiden.

    Voor zorg aan huis kunt u direct bij ons terecht. De medewerkers van ons Cliënt Service Bureau helpen u graag verder.

  • Kan ik thuiszorg krijgen zolang ik nog op de wachtlijst sta?

    Ja dat kan. Als u een indicatie heeft voor langdurig verblijf in een zorgorganisatie en u staat op de wachtlijst voor één van de locaties van Topaz – en u woont voorlopig nog thuis - dan kunt u in de tussentijd thuiszorg krijgen. We noemen dit ook wel overbruggingszorg. De medewerkers van ons Client Service Bureau helpen u graag verder.

  • Wanneer kan ik op bezoek komen?

    Wij hanteren geen bezoektijden. Familie, vrienden en kennissen zijn de hele dag welkom.

  • Kan ik gratis parkeren bij Topaz Overrhyn?

    U kunt gratis voor de deur parkeren of in de parkeergarage onder het pand.