Ga direct naar de inhoud, het hoofdmenu, het servicemenu of het zoekveld.

 

Topaz Haagwijk

 

Bij binnenkomst in Topaz Haagwijk valt direct de kleurrijke aankleding op. Daarmee willen wij graag de fijne sfeer en goede zorg in onze locatie overbrengen. We willen graag dat u zich hier thuis voelt. Onze medewerkers doen daar hun uiterste best voor.

In ons mooie Grand Café nodigen wij u graag uit voor een hapje en een drankje. Hier wordt ook de warme maaltijd geserveerd. Wanneer bewoners hun maaltijd naar keuze liever in hun eigen appartement willen, kan dat uiteraard ook. Vanuit het Grand Café heeft u goed zicht op de prachtige binnentuin, die zeker uitnodigt tot een wandeling.

Ineke Velthuyzen, gebiedsmanager

 
Stel een vraag

BezoekadresBeethovenlaan 2
2324 EL Leiden
T071 5796 010

 

Eigenheid, dat typeert Topaz Haagwijk

Topaz Haagwijk biedt u verschillende zorgdiensten. Zo kunt u hier terecht voor behandeling, maar levert Topaz Haagwijk ook thuiszorg. Ook kunt u komen wonen bij Topaz Haagwijk in een van onze appartementen of in een aanleunwoning. Bij ons wonen mensen met dementie en mensen met chronisch lichamelijke klachten (somatiek).Tevens kunt u gebruik maken van de vele voorzieningen, zoals de digitale fiets. Voor de cliënten worden ook activiteiten georganiseerd. U kunt onder andere meedoen aan bloemschikken of zitdansen. Mocht u vragen hebben of meer willen weten neem dan contact op met de receptie of het Cliënt Service Bureau.

Samen met de cliënt
Topaz Haagwijk heeft een eigen cliëntenraad waarbij u als cliënt of mantelzorger met vragen en/of suggesties terecht kunt. Topaz hecht veel belang aan de samenwerking met de cliëntenraden.

Cliënttevredenheid
Een belangrijke graadmeter op het gebied van kwaliteit is natuurlijk de mening van onze cliënten. Jaarlijks vragen we een extern bureau een cliënttevredenheidsmeting volgens de landelijke standaarden uit te voeren. Maar ook tijdens uw verblijf en als u bij ons weggaat, vragen we geregeld hoe u de tijd bij ons ervaart/ervaren hebt.
Het rapportcijfer dat cliënten en vertegenwoordigers van cliënten ons gaven in het cliënttevredenheidsonderzoek van 2015 was gemiddeld een 7,8: een 7,7 bij bewoners met een lichamelijke klacht (‘somatiek’), een 7,6  bij vertegenwoordigers van onze cliënten met dementie en een 8,1 voor de thuiszorg.

Cliënten kunnen ook op eigen initiatief op het landelijke en onafhankelijke platform ZorgkaartNederland hun oordeel geven over de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening. Rechts ziet u de gemiddelde waardering van Topaz Haagwijk.

Ineke Velthuyzen, gebiedsmanager

Kenmerken:

  •  Woonzorgcentrum
  •  Ontmoetingscentrum
  •  Zorg aan huis
  •  92 plaatsen

Faciliteiten:

  •  Tuin met beweegtoestellen
  •  Winkeltje
  •  Restaurant
  •  Diverse activiteiten
Topaz Haagwijk is gewaardeerd op ZorgkaartNederland.Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering

Meer weten over het kwaliteitsbeleid van Topaz? Lees verder

Foto impressie

U bent van harte welkom om de sfeer te komen proeven. Of bekijk de foto’s

   
Kok
Gebouw en tuin
Receptioniste
Rozendetail

Veelgestelde vragen

  • Waar kan ik terecht als ik een vraag heb?

    Als u vraag hebt over de door ons geboden zorg, of als u juist extra zorg nodig heeft, nemen onze medewerkers van het Cliënt Service Bureau graag de tijd voor u. Klik op onderstaande knop voor de contactgegevens.

    Cliënt Service Bureau
  • Kan ik snel terecht? Of is er een wachtlijst voor Topaz Haagwijk?

    Voor mensen met chronische lichamelijke klachten (somatiek) bedraagt de geschatte wachttijd tussen de 1 en 3 maanden. Er staan minder dan 5 mensen op de wachtlijst.
    Voor mensen met dementie bedraagt de geschatte wachttijd tussen de 1 en 3 maanden. Er staan minder dan 10 mensen op de wachtlijst. Beide betreft de wachtlijst voor langdurig verblijf.

    Voor zorg aan huis of het ontmoetingscentrum voor jonge mensen met dementie, kunt u direct bij ons terecht. De medewerkers van ons Cliënt Service Bureau helpen u graag verder.

  • Kan ik thuiszorg krijgen zolang ik nog op de wachtlijst sta?

    Ja dat kan. Als u een indicatie heeft voor langdurig verblijf in een zorgorganisatie en u staat op de wachtlijst voor één van de locaties van Topaz – en u woont voorlopig nog thuis - dan kunt u in de tussentijd thuiszorg krijgen. We noemen dit ook wel overbruggingszorg. De medewerkers van ons Client Service Bureau helpen u graag verder.

  • Heeft Topaz ook kamers voor echtparen?

    Ja, in de woonzorgcentra van Topaz (Foreschate, Munnekeweij, Groenhoven, Haagwijk) zijn echtparenkamers. Cliënten kunnen hier verblijven als beiden een indicatie hebben, maar ook als één van de twee een indicatie heeft. De partner zonder indicatie kan een ZZP 0 aanvragen bij het CIZ www.ciz.nl

  • Wanneer kan ik op bezoek komen?

    Wij hanteren geen bezoektijden. Familie, vrienden en kennissen zijn de hele dag welkom.

  • Kan ik gratis parkeren?

    Ja, u kunt gratis voor de deur parkeren.