Wonen met zorg

De tijdelijke huisvesting van Topaz Foreschate ademt rust terwijl het gezellige centrum van Leiden toch vlakbij is. Het staat in een groene wijk met veel oude gebouwen en de grote tuin ligt aan het water.

In Foreschate wonen 48 mensen met chronische lichamelijke beperkingen of dementie zo zelfstandig mogelijk, met de zorg die zij nodig hebben.

Uw thuis

U heeft een ruim appartement met eigen badkamer en klein keukenblok. Het appartement is door ons al voorzien van bed, garderobekast, raambekleding en vloer- en wandafwerking. U kunt er dus zo in. Met spullen die u dierbaar zijn, maakt u er echt úw thuis van. Een fijne plek om u terug te trekken als u behoefte heeft aan privacy.

Gezamenlijke huiskamers

Er zijn diverse gemeenschappelijke huiskamers. Hier heeft u aanspraak en kunt u - als u wilt - gezellig samen koffiedrinken, een spelletje doen of deelnemen aan een activiteit. De huiselijke inrichting draagt bij aan een gevoel van 'zo thuis mogelijk' wonen. In alle huiskamers wordt samen gegeten. Als u liever in uw eigen kamer eet, kan dat natuurlijk ook.

Eigen team zorgprofessionals

In Foreschate is zorg altijd dichtbij, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Een geruststellend idee. We hebben een eigen team zorgmedewerkers en artsen. Zij hebben veel kennis van en ervaring met de zorg voor ouderen met dementie en chronisch zieken. Als u behandeling nodig heeft van bijvoorbeeld een fysiotherapeut of diëtist, kunnen we dat snel regelen. Want Topaz heeft een groot team van behandelaren met uiteenlopende specialismen in dienst. U bent dus in goede handen!

Bekende gezichten

We organiseren de zorg rondom uw behoeften, in kleine teams en in nauwe samenwerking met uw mantelzorgers en de vele vrijwilligers van Foreschate. U bent dus zoveel mogelijk omringd door bekende gezichten die u echt kennen. Samen bieden we de zorg die bij ú past en maken we uw verblijf zo aangenaam mogelijk.

Vaste contactpersoon

U heeft een vaste contactpersoon: de eerstverantwoordelijke verzorgende (EVV'er) bij wie u terechtkunt met uw vragen en zorgen. Dat geldt ook voor uw naasten. De lijnen zijn dus kort en persoonlijk. Een fijn idee, want vooral in de eerste weken na de verhuizing komt er veel op u af. Natuurlijk kunt u met vragen ook terecht bij de andere teamleden.