Ga direct naar de inhoud, het hoofdmenu, het servicemenu of het zoekveld.

Klachten

 

Zit u of uw vertegenwoordiger iets dwars? Of bent u niet helemaal tevreden over onze zorg? Dan komen we graag met u tot een oplossing en gebruiken dat om onze zorg- en dienstverlening weer verder te verbeteren. Een tevreden cliënt geeft ons immers het meeste werkplezier.

U kunt er zeker van zijn dat uw klacht vertrouwelijk en discreet behandeld wordt. Op welke wijze en bij wie u uw klacht ook kenbaar maakt.

 
 

Bij wie kunt u terecht?

Suzanne Jansen-TackKlachtenfunctionaris

Onze klachtenfunctionaris Suzanne Jansen-Tack biedt een luisterend oor, bemiddelt en ondersteunt u bij het zoeken naar een oplossing voor uw klacht. U kunt haar bereiken via telefoonnummer 06 517 53 806 of via het e-mailadres cvp@topaz.nl. U kunt ook een brief in de brieven-/klachtenbus op de locaties van Topaz doen. De klachtenfunctionaris neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.


We raden u aan om de klacht eerst te bespreken met de betrokken medewerker, of anders met uw Eerst Verantwoordelijke Verzorgende (EVV-er). Komt u er niet uit, neemt u dan contact op met de teammanager of gebiedsmanager. Onze ervaring is dat de meeste zaken op deze manier goed worden opgelost.

De raad van bestuur

Als uw klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, dan kunt zich richten tot de raad van bestuur van Topaz. U kunt uw brief sturen naar: Topaz t.a.v. Raad van bestuur Aaltje Noordewierlaan 50 2324 KS Leiden

Geschillencommissie

We zullen er uiteraard alles aan doen om uw klacht intern op te lossen. Als u, om welke reden dan ook, liever wilt dat uw klacht of geschil extern wordt behandeld, dan kunt u zich wenden tot de landelijke geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (VVG). Hierover leest u meer op www.degeschillencommissie.nl

De klachtenregeling is zowel bedoeld voor cliënten van Topaz die thuis wonen, als cliënten die in een locatie van Topaz verblijven.

Klachtenregeling BOPZ

De Wet Bijzondere Opnemingen in Psychiatrische Ziekenhuizen (Wet BOPZ) regelt de onvrijwillige opneming van bijvoorbeeld mensen met dementie of sociale geriatrie in psychogeriatrische verpleeghuizen. Er is een specifieke klachtenprocedure voor klachten die samenhangen met de Wet BOPZ. Die kunt u hier vinden.

Voor BOPZ-klachten kunt u ook terecht bij de externe klachtencommissie van Avant, postbus 26 2220 AA te Katwijk, avant-klachtencommissie@ulixis.nl.